XIII Ogólnopolski ,, Guide Tour” odbył się w dniu 7-10.04.2016 roku.

Inicjatorami spotkania przewodników turystycznych z całej Polski , było Koło PTTK,, Baszta Kaszana ” w Trzebiatowie, Oddział Międzyzdroje, Władze Gminy Trzebiatów.
Celem Guide Tour jest promowanie Wybrzeża Zachodniopomorskiego, pod ogólnym hasłem ,, Szlak między Odrą, Sprawą a Hawelą.
Przewodnicy i  piloci PTTK najlepiej potrafią przekazać wiadomości o walorach danego regionu, podczas spotkań z turystami szukającymi ciekawych i pięknych miejsc na wybrzeżu zachodnim.
Spotkanie rozpoczęło się w Międzyzdrojach, gdzie po zakwaterowaniu pojechaliśmy na wycieczkę  by  zwiedzić ,, Podziemne miasto” w Świnoujściu a także pracujący już Gazoport. Następnie w Międzynarodowym Domu Kultury w Międzyzdrojach nastąpiło uroczyste otwarcie Guide Tour, gdzie władze miasta zaprezentowały najnowsze produkt turystyczny oraz imprezy na rok 2016.
W piątek odwiedziliśmy Stargard, Kołbacz, Gryfino oraz Cedynię. W każdej z tych miejscowości pokazywaliśmy perełki regionu i tak : krzyż pokutny, najstarszy klasztor pocysterski na Pomorzu ,, krzywy las”, muzeum archeologiczne, wzgórze Czcibora”
W sobotę przejechaliśmy do Niederfinow, gdzie mogliśmy zobaczyć pomnik sztuki budowlanej- podnośnie statków, która ma już 76 lat. Rocznie przepływa przez nią ok. 20 000 statków, które przy jej pomocy pokonują 36 metrowa zmianę wysokości terenu na kanale  Odra – Hawela. Ten ,,historyczny symbol sztuki inżynierskiej” robi imponujące wrażenie.
Następne magiczne miejsce na naszej trasie to Lubbenau, a tu spływ łódkami po labiryncie lasów i kanałów. Z łódek obserwowaliśmy zamieszkałe tereny, i użytki rolne w okolicy wsi Lehde. Odwiedziliśmy skansen Lehne w muzeum ukazane zostało życie mieszkańców  Szprewaldu – Łużyczan i Niemców- przed 150 laty. W muzeum zaglądając do zagród wiejskich, oryginalnie wyposażonych domostw można wyobrazić sobie jak wówczas ludzie żyli. Tu można też spróbować ulubione ogórki szprewaldzkie. Kolejna atrakcją było zwiedzanie leżącej wieży, a wędrówkę po stalowym długości 502 m kolosie robi wrażenie niesamowite.